Sta bovenaan in Google en wordt gevonden!

Wij zetten doeltreffende Google Ads campagnes op

Op de 1e positie in Google? Dat kan!

Juiste zoektermen

Wij analyseren uitvoerig welke zoektermen voor uw bedrijf het meest relevant zijn. Zo brengen wij in kaart op welke woorden het meest gezocht wordt en hoeveel deze woorden kosten per klik (cpc). Tevens brengen wij o.a. uw doelgroep en werkgebied in kaart.

U bepaalt de kosten

Het principe van Google is simpel. Hoe relevanter uw website en hoe meer u wilt betalen per klik hoe hoger de ranking van uw website in Google. Samen met u bepalen wij de beste prijs/positieverhouding en analyseren wij maandelijks de tussentijdse rapportages.

Wij regelen alles

Wij draaien regelmatig aan de ‘knoppen’ van uw Google Ads campagnes om de beste verhouding tussen kosten/baten in te stellen. Wij willen dat u zo veel mogelijk rendement haalt uit zo min mogelijk advertentiegeld. Het bespaart u veel tijd aan uitzoeken en beheren.

Zoek niet naar klanten maar wordt gevonden!

Wij zien het maar al te vaak; de meest prachtige bedrijven met gedreven werknemers maar een tekort aan omzet. Zonde! 

Zoek niet langer naar nieuwe klanten. Wordt simpelweg via Google gevonden door mensen die geïnteresseerd zijn in uw dienst of product. Zij proberen immers uw bedrijf te vinden, wij zorgen dat het gevonden wordt op een zo effectief mogelijke manier. 

Wij zetten Google Ads campagnes op voor bedrijven en voeren tevens het beheer uit. Afhankelijk van uw advertentiebudget kunnen wij zorgen dat uw bedrijf op de 1e pagina of in de top 3 van Google rankt. 

Enkel een website zal u niet veel nieuwe klanten opleveren. Waarom? Een professionele website is zeker belangrijk, maar is slechts een passief visitekaartje van uw bedrijf. Mensen moeten immers wel de weg naar uw bedrijf weten te vinden alvorens zij op uw website belanden.

De allerbeste manier om nieuwe klanten te vinden en omzetverhoging te genereren?

  1. Een frisse website met specifieke landingspagina’s
  2. Google advertenties die linken naar uw specifieke landingspagina’s
  3. Op elke landingspagina een korte uitleganimatie over uw product of dienst

Veelgestelde vragen

Wat is Google Ads?

Wanneer u iets opzoekt via Google verschijnen bij uw zoekopdracht enkele advertenties bovenaan de pagina. Dit zijn advertenties van bedrijven die Google Ads inzetten om extra op te vallen. Deze advertenties verschijnen boven de organische (normale) zoekresultaten.

Hoe werkt het?

Allereerst voeren wij een uitgebreide zoekwoordanalyse uit en maken een analyse van uw bedrijf. Vervolgens zetten wij campagnes en advertenties op voor uw diensten of producten. Wij kunnen per land, regio en zelfs stad instellen waar en wanneer uw advertenties moeten verschijnen in Google.

Het is de meest effectieve en snelle manier om aan nieuwe klanten of leden te komen. Geïnteresseerde mensen zoeken immers via Google naar uw dienst of product en komen automatisch bij uw bedrijf uit. Zoek niet langer maar wordt gevonden. Ja, het kost u geld, maar geen tijd. En met nieuwe klanten verdient u uw investering binnen korte tijd snel terug.

Hoeveel kost het?

Kosten:

 

  1. Eenmalige setup: u betaalt eenmalig setupkosten voor het aanmaken van een Google Ads account en het aanmaken van campagnes, advertenties en zoektermen met bijbehorende kosten per klik (cost-per-clicks). Dit doen wij per dienst of product dat u aanbiedt. Wij kunnen u vertellen hoeveel u aan setupkosten betaalt zodra wij weten hoeveel diensten of producten u wilt aanbieden via Google, in welke landen en hoeveel campagnes, advertenties en zoektermen er aangemaakt moeten worden.

 

  1. Maandelijkse beheerkosten aan Dutch-Animations: nadat uw account is aangemaakt betaalt u maandelijks een vast bedrag aan beheerkosten aan ons (voor o.a. het bijstellen van campagnes, kostenbeheer voor zoektermen en maandelijkse rapportages). U neemt minimaal voor één jaar beheer af. Na het eerste jaar kunt u dagelijks opzeggen. Per de 1e van de volgende maand stoppen wij dan het beheer van uw Google Ads account.

 

  1. Advertentiekosten aan Google: naast eenmalige setupkosten en de maandelijkse beheerkosten aan ons betaalt u de kosten voor klikken op uw advertenties (cost-per-click) rechtstreeks aan Google. Het bedrag dat u maandelijks wilt uitgeven kunt u helemaal zelf bepalen en kan per maand bijgesteld worden. Na een dure maand kunt u het advertentiebudget door ons zelfs op € 0,- laten stellen! De maandelijkse beheerkosten aan ons lopen wel gewoon door, los van uw beschikbare advertentiebudget. Hoeveel u betaalt aan Google verschilt aanzienlijk per zoekwoord. Na een zoekwoordanalyse kunnen wij u hierover adviseren.

Hoeveel betalen wij per klik?

Dat bepalen jullie zelf per zoekwoord, maar wij adviseren u hierin. Alvorens wij campagnes opzetten doen wij een uitgebreide zoekwoordanalyse. Uit deze analyse wordt duidelijk hoe vaak er gezocht wordt op specifieke zoektermen per maand. Ook kunnen wij nagaan hoeveel u zou moeten betalen per klik om ergens op de eerste pagina van Google getoond te worden en hoeveel  de eerste positie kost bovenaan de eerste pagina.

De kosten hiervan kunnen per zoekwoord enorm verschillen. Denk aan € 0,15 tot wel € 25,- per klik. Om deze reden adviseren wij jullie op voorhand hierin. Wij kunnen elk zoekwoord op een max. instellen, waardoor jullie niet voor onvoorziene verrassingen komen te staan.

Kom ik met alleen een website bovenaan in Google?

Dat hangt van veel factoren af, maar in 95% van de gevallen zult u het met zelfs de allerbeste website SEO niet eens halen om zonder Google Ads op de 1e pagina te belanden als ‘organische zoekhit’ (tenzij u zich in een wel heel uitzonderlijke niche begeeft en erg weinig concurrentie heeft).

Hieronder enkele van de vele redenen waarom dat zo lastig is:

  1. U heeft concurrentie en die zit niet stil. Als zij de teksten en afbeeldingen op hun website voldoende hebben voorzien van de meest effectieve zoektermen dan wordt het voor u al lastig om überhaupt op de 1e pagina te komen.
  2. Vindbaarheid is slechts een momentopname. Google ‘kijkt’ onder andere naar hoevaak uw website bijgewerkt wordt en hoe relevant de nieuwe content is.
  3. Het schrijven van veel pagina’s met goede SEO teksten is een erg tijdrovend proces. Bovendien, hoe meer interne pagina’s naar elkaar verwijzen én externe links op drukbezochte websites richting uw website verwijzen hoe beter dit is voor uw SEO. Ook dit moet u niet onderschatten qua tijd.
  4. Als u in het buitenland op de 1e pagina van Google wilt ranken (of zelfs bovenaan) dan wordt het helemaal lastig. Zeker als uw website enkel een .nl of .com domeinnaamextensie heeft en de teksten op uw website niet in de taal van het doelland geschreven zijn. Google prefereert websites in o.a. de lokale taal en met de lokale domeinnaamextensie. Dit probleem kunt u omzeilen met adverteren. Indien u voldoende betaalt per klik dan ‘schiet’ u toch naar boven, ondanks eerdergemelde factoren.

Kan ik klanten via Google krijgen als ik niet op de 1e pagina sta?

Wij laten hier zien hoe klein de kans is om klanten te krijgen via Google als u niet op de 1e pagina staat. Vanzelfsprekend wilt u het liefst dat uw advertentie in de top 3 (sinds kort kent Google een top 4) terecht komt.

De percentages hieronder zijn gemiddelden, maar geven u een duidelijk beeld welke positie u moet zien te veroveren. Ook laat het zien dat als u niet adverteert en pas op de 2e of 3e pagina van Google staat vrijwel geen klanten via Google hoeft te verwachten.

Doorklikpercentage advertenties Google

Doorklik percentage advertenties Google

Bovenstaande percentages laten zien dat u in de betaalde zoekresultaten in de top 3 moet komen te staan om het meeste rendement en het hoogste CTR (click through rate) te genereren.

Positie 1 levert procentueel gezien het meest op aan klikken, gemiddeld 7,94%. Of positie 1 altijd meer oplevert dan de betaalde posities 2 of 3 is niet met 100% zekerheid te zeggen. Volgens sommigen levert een positie 2 en positie 3 een hogere CTR en omzet dan positie 1 op, maar hier is geen concreet bewijs voor.

Kan ik Google Ads zelf uitvoeren?

U moet het zo zien: Google Ads is net als een casino, maar met het grote verschil dat de kans om bij Google Ads te verliezen vele malen groter is als u er geen ervaring mee heeft. Het geld kan bijna letterlijk uw zak ‘uitvliegen.’ U wilt zoveel mogelijk kliks en websitebezoekers? Leuk als u geld over heeft, maar weggegooid geld!

Als u er geen ervaring mee heeft dan komt u waarschijnlijk van een ‘koude kermis thuis.’ Zoekwoorden die op het eerste oog erg interessant voor uw bedrijf lijken kunnen u bijzonder veel geld kosten zonder klanten op te leveren. Neem onderstaande voorbeeld:

U verkoopt reisverzekeringen en u wilt gevonden worden op de zoekterm ‘verzekeringen’. Prima denkt u! Vervolgens ziet u dat u € 25,- per klik betaalt zonder extra klanten. Achteraf blijkt dat u de instellingen niet juist heeft ingesteld en gevonden werd door mensen die een autoverzekering wilden afsluiten.

Wij hebben ervaring met het heel fijnmazig opzetten van campagnes en advertenties in combinatie met exact de juiste zoektermen of verwante zoektermen die minder geld kosten. Ook weten wij welke woorden wij moeten uitsluiten voor uw bedrijf (u wilt daar niet op gevonden worden).

Kunnen jullie targeten op geslacht, leeftijd, inkomen, stad etc.?

Jazeker. Wij kunnen uw campagnes en advertenties zelfs uiterst nauwkeurig richten op uw gewenste doelgroep. Denk onder andere aan de volgende variabelen:

Demografie

  • Geslacht: man/vrouw
  • Geslacht: onbekend
  • Leeftijd: 18 tot 24
  • Leeftijd: 25 tot 34
  • Leeftijd: 35 tot 44
  • Leeftijd: 45 tot 54
  • Leeftijd: 55 tot 64
  • Leeftijd: 65+
  • Leeftijd: onbekend
  • Gezinsinkomen: hoogste 10%
  • Gezinsinkomen: 11 tot 20%
  • Gezinsinkomen: 21 tot 30%
  • Gezinsinkomen: 31 tot 40%
  • Gezinsinkomen: 41 tot 50%
  • Gezinsinkomen: laagste 50%
  • Gezinsinkomen: onbekend

Locaties

  • Op wereldniveau
  • Op continentniveau
  • Op landelijk niveau
  • Op regionaal niveau
  • Op stedelijk niveau

* Wij kunnen tevens bepaalde landen, regio’s en steden expliciet uitsluiten zodat uw advertenties daar niet verschijnen.

In welke landen/regio’s is onze website vindbaar?

Wij kunnen per campagne instellen in welke landen, regio’s of zelfs steden uw advertenties in Google moeten verschijnen.  Wij koppelen uw advertenties bij voorkeur aan specifieke landingspagina’s van uw website.

Vertalen jullie ook advertenties voor vertoning in het buitenland?

Absoluut. Wij willen u namelijk volledig ontzorgen. Indien u bij ons aangeeft dat uw advertenties getoond moeten worden in bijvoorbeeld Frankrijk, de Verenigde Staten en Duitsland, dan kunnen wij uw advertentieteksten laten vertalen door ons professionele vertaalbureau. Uiteraard dienen de webpagina’s waarnaar de advertenties linken ook in de desbetreffende talen vertaald te worden. Ook dat regelen wij!

* Vertaalwerk laten wij liever niet door onze klant regelen maar dit voeren wij bij voorkeur zelf uit. Wij weten namelijk uit hoeveel karakters advertentieteksten mogen bestaan en wat de beste zoekwoorden zijn om terug te laten komen in de advertenties en webteksten. 

Wat is A/B testing?

Zodra wij campagnes voor u opzetten, dan maken wij per product(groep) of dienst(groep) minimaal 3 advertenties. Dit doen wij om een A/B testing te kunnen uitvoeren.

Een A/B test wil zeggen dat wij per product(groep) of dienst(groep) minimaal 3 advertenties aanmaken, maar met onderling minimale verschillen. Het is in feite een nulmeting.

Wij nemen een startpunt en analyseren na een vaste periode welke advertenties de meeste klikken heeft opgeleverd tegen zo min mogelijke kosten. Vanaf dat moment maken wij een doorstart met de best lopende advertentie en voeren eventueel nieuwe A/B testen uit met nieuwe advertenties.

Bijvoorbeeld:

  1. In de 1e advertentie gebruiken wij uitsluitend kleine letters in de gehele tekst.
  2. In de 2e advertentie laten wij de kernwoorden beginnen met een hoofdletter.
  3. In de 3e advertentie ligt de nadruk niet op uw uitmuntende expertise en toppositie van Nederland, maar op een scherpe prijs en call-to-action: het z.s.m. opvragen van een vrijblijvende prijsopgave.

Hoe werkt het beheer door Dutch-Animations en hoe kan ik opzeggen?

Indien wij een Google Ads account voor u aanmaken, dan beheert Dutch-Animations voor minimaal 1 jaar (12 maanden) uw account. Binnen dit jaar heeft u geen toegang tot uw Google Ads account, omdat wij willen voorkomen dat er (onbedoeld) wijzigingen doorgevoerd worden door u of derden waardoor de strategie van uw campagnes verstoord worden en de uitkomsten onbruikbaar voor tussentijdse metingen.

Indien u wilt kunt u na het 1e jaar dagelijks kosteloos opzeggen. Wij stoppen dan het beheer van uw account per de 1e van de volgende maand en sturen u na deze datum ook geen factuur meer. Uw account blijft bestaan en indien u wilt kunt u uw account vanaf nu zelf verder beheren.

Garanderen jullie meer klanten en hogere omzet?

Hoe graag wij u garantie op succes willen geven, kunnen wij dat helaas niet. Zo is het onder andere afhankelijk van uw te besteden budget en de markt waarin u actief bent of Google Ads u meer klanten en geld gaat opleveren.

Dat gezegd hebbende bouwen wij wel enkele beschermingsfactoren voor u in:

  1. Wij stellen een maximaal te besteden dagbudget in per campagne.
  2. Wij stellen een maximale cost-per-click in per zoekwoord.
  3. U ontvangt elke maand een rapportage met daarin uw uitgaven
  4. Vind u de uitgaven te hoog? Dan kunnen wij uw advertentiebudget aan Google de komende maand omlaag bijstellen of zelfs helemaal op € 0,-.
  5. Wij voeren het beheer uit voor minimaal 1 jaar. Na het 1e jaar (na 12 maanden) kunt u dagelijks geheel kosteloos opzeggen. Wij stoppen dan met het beheer van uw account. Indien Google Ads u te weinig heeft opgeleverd kunt u ervoor kiezen om uw account op non-actief te zetten of zelfs te verwijderen.

Betalen wij per maand hetzelfde bedrag aan Google?

Dat mag, maar hoeft niet. Aan Dutch-Animations betaalt u maandelijks een vast bedrag (ongeacht u adverteert of niet), maar uiteraard staat het u vrij om het advertentiebudget dat u betaalt aan Google per maand opnieuw te bepalen en door ons te laten bijstellen. Zolang u geen budget beschikbaar stelt aan Google worden de advertenties ook niet getoond.

Hoe vaak ontvangen wij een tussentijdse rapportage?

Wij sturen u 1x per maand een rapportage. Hierin staat zeer interessante informatie voor uw bedrijf. Om enkele voorbeelden te noemen: u ziet o.a. hoeveel u in totaal heeft uitgegeven, hoeveel per zoekwoord, hoevaak er op welke advertentie is geklikt, in welk land of regio er is geklikt en op welke posities uw advertenties in Google stonden. Dit is zeer waardevolle informatie om te bepalen waar de meest interessante klanten zich bevinden (= doelgroeponderzoek) en op welke specifieke woorden mensen zochten.

Hoe maak ik de grootste kans op meer klanten? Combinatie: Website + Google Ads + Uitleganimatie(s)

Wij adviseren een krachtige combinatie van:

    • Goede website met specifieke landingspagina’s
    • Google Ads (advertenties die leiden naar deze landingspagina’s)
    • Korte specifieke uitleganimatie(s) per landingspagina

Met een korte uitleganimatie op iedere landingspagina maakt u het geheel helemaal compleet. Uw bezoeker heeft namelijk interesse in dit specifieke product of deze dienst. Dan moet u er uiteraard ook over vertellen en de bezoeker overhalen om klant bij u te worden! Zorg ook voor voldoende ‘call-to-action’ op deze pagina’s.

Google ‘ziet’ bovendien dat de bezoekduur hierdoor op uw website toeneemt (de bezoeker bekijkt uw animatie) én u vertelt tegelijk heel specifiek wat uw product of dienst inhoudt.

Bedenk namelijk dat klikken op uw advertenties uw bedrijf geld kosten. U moet dus de kans vergroten dat bezoekers op uw website blijven én contact met u opnemen. Een professionele website met uitleganimaties gelinkt aan Google Ads is dus een zeer krachtige combinatie om zoveel mogelijk rendement te behalen. Als het goed is kost het u geen geld maar levert het u geld op.

Vanzelfsprekend kunnen wij u hierin compleet ontzorgen. Wij bouwen websites met goede SEO, zetten Google Ads campagnes op én ontwikkelen uitleganimaties (explanimations).

Stuur ons een mail voor meer informatie en prijzen: info@dutch-animations.nl

Wij adviseren een combinatiepakket

Google Advertenties (Google Ads)

Iemand zoekt naar een specifiek(e) product of dienst via Google. Uw advertentie verschijnt. Hij/zij is geïnteresseerd en klikt op uw advertentie. De advertentie is speciaal gericht op het product of de dienst waar hij of zij naar op zoek is.

Website + Landingspagina's

Vervolgens wordt de belangstellende doorgelinkt naar uw landingspagina die uitsluitend gaat over dit product of deze dienst. Dit moet een aantrekkelijke landingspagina zijn, anders vertrekt de bezoeker en levert de klik u niets op. 

Uitleganimatie (per landingspagina)

In een animatie wordt uw bezoeker geïnformeerd over dit specifieke product of deze dienst. De kijker krijgt dus alleen relevante informatie te zien waarin hij/zij is geïnteresseerd. Na afloop volgt een call-to-action (bellen of mailen). 

Wat zeggen onze klanten?

Neem contact met ons op

DutchEnglishGerman
Neem contact op Wij sturen je graag meer informatie!
Neem geheel vrijblijvend contact op. Ontvang binnen 24 uur antwoord op je vraag of een offerte.
Verzenden